Връзката между колагена и спорта

Лятото е точно зад ъгъла и вече сме все по-активни навън. Улиците и парковете са пълни с хора, които прекарват топлите слънчеви дни в разходки, карайки колело или с леко кросче из алеите на градинките. Това разбира се е страхотно и то особено след такъв дълъг период на социална изолация вкъщи и застоял начин на живот.

В тази статия ще си поговорим именно за спорта и каква е връзката му със здравето и колагена в нашия организъм. Приятно четене.

Какво е колаген?

Не можем да продължим, преди да сме дали отговор на въпроса: “Какво е колаген?”.

Колагенът е най-широко разпространеният протеин в тялото и основен строителен материал на съединителната тъкан. Думата идва от гръцки и буквално означава „производство на лепило“. Това прави и колагенът – поддържа структурата и еластичността на кожата, чревната бариера, мускулите, сухожилията и ставите. Състоянието на човешките органи, устойчивостта към болести и продължителността на човешкия живот зависят от количеството и качеството на колагена.

С течение на времето, организмът намалява значително производството на колаген. След 25 годишна възраст процесът по производство спада с 1.5 % на година, при достигане на 40 годишна възраст – с 25%, а при 60 годишна възраст – организмът губи 50% от колагена си. Този факт е основна причина да се погрижим да си го набавяме допълнително, особено ако сме от любителите на приключенията и активния начин на живот. Връзката между колагена и спорта е именно тази.

Когато говорим за колагена, трябва да бъдем напълно на ясно, че е абсолютно невъзможно тялото ни да съществува без него. Той дава сила, гъвкавост и издръжливост на цялото ни тяло. Това важи най-вече за хората, които спортуват активно и знаят колко е важно това за здравето на организма и добрия външен вид.

Не само тренировката има значение

Ако сте от онези хора, които спортуват редовно, то най-вероятно знаете, че не само тренировката има значение. Това как се храните и какво приемате след физическо натоварване е също толкова важно, защото помага на мускулите и ставите да се възстановят и да бъдат по-здрави. Как да го направите? – Като включите приема на колаген в ежедневието си. Colvita би могъл да бъде идеален съюзник в подкрепата на организма ви и набавянето на необходимата доза колаген, от която той се нуждае след физическо натоварване. Colvita е уникален, естествен, изключително биоактивен пълен набор от “изграждащи” аминокиселини.

Лиофилизирания, тройно-спиралнен рибен колаген, съдържащ се в продукта, включен в естествените метаболитни процеси на организма, ще подпомагне регенерацията на колагена в тялото ви.

За още по-добри резултати, може да комбинирате с витамин C-olway. Освен, че по този начин ще повишите тонуса на организма си, но и ще засилите своя естествен метаболизъм. Витамин C-olway играе ключова роля за колагеногенезата.

За допълнителна подкрепа по време на спортните ви активности, включете и Магнезий комплекс. Той ще подпомогне работата на мускулите, нервната, храносмилателната и сърдечно-съдовата система. Ще облекчи натрупания стрес и безпокойство. Ще осигури по-добър сън и почивка, за да се радвате на настроение и много енергия през деня за всякакви приключения.

Как колагенът влияе на тялото ни след спорт?

Ако все още се чудите каква е връзката между колагена и спорта, както и какво прави той с тялото ни, ето няколко ползи за организма, когато го приемаме след тренировка:

Намалява възпалението в мускулите и насърчава здравето на ставите

Когато тичаме на дълги разстояния или вдигаме тежести, натиска, който оказваме на тялото си, води до възпаление в мускулите. Колагенът помага за насърчаване здравословния отговор на това състояние. Редовният прием на колаген подсилва здравето на ставите ни и намалява дискомфорта при по-сериозно натоварване.

Помага за възстановяването на сухожилията и мускулите.

Сухожилията се състоят почти изцяло от колаген. Редовният му прием спомага за възстановяването на тези важни съединителни тъкани, когато те са обтегнати от физическата активност. Той помага да се поддържа еластичността и способността на мускулите да се разширяват, когато има нужда.

Колагенът редуцира телесните мазнини.

Колагенът, консумиран преди и след тренировка, помага да се поддържа и възстановява белтъчното съдържание на мускулите. Колагенните пептиди, които се състоят от 20% глицин и 8% аргинин, могат да подпомагат синтеза на креатин в организма. Доказано е, че креатинът спомага за подобряване на ефективността по време на кратки периоди от упражнения. По този начин помага на спортистите да увеличат телесната си маса и да намалят процента на мазнини в тялото ни.

 

Надяваме, че успяхме да ви покажем взаимовръзката между колагена и спорта и колко е важно да се грижим за баланса между двете в нашето ежедневие.

Цитатът за тази статия е: “Спортът е здраве”. И тъй като здравето е най-голямото богатство за човека, Colway – с богатото си портфолио от хранителни добавки, предоставя необходимата подкрепа за организма ви, за да можете да продължите да се радвате на живота на пълни обороти.

Ако разпалихме любопитството ви за повече информация и препоръки, попитайте консултантите на Colway или посетете нашата Facebook страница.

Мари Бонева

Related Post

Leave A Comment

Name

Website

Comment