office mode

Здрави и в добра форма докато работим вкъщи

Да сме здрави и в добра форма докато работим вкъщи. Към това се стремим всички. В тази статия ще разгледаме плюсовете и минусите от това да работим вкъщи. Ще ви дадем някои интересни идеи как можете да съчетаете полезните и задължителни дейности, с някои по-приятни и зареждащи такива.

 

Сигурно няма някой, който да не е използвал израза: “Нищо, вкъщи.” След тежък работен ден или изненадващо контролно в клас, това може би е една от любимите дейности на много от нас. Последно време обаче, вкъщи за едни стана офис, за други училище и се прави всичко друго, но все по-рядко нищо. 

Плюсове и минуси от работата вкъщи

Като всяко нещо и работата вкъщи има плюсове и минуси. Не е нужно да ставаме по-рано, за да се приготвяме. Няма напрежение от трафик и задръствания сутрин. И да не забравяме, че облеклото дори не е задължителен елемент. Като социални същества обаче, един от големите минуси е липсата на жива комуникация с други хора. Сякаш бе нормално в началото на работния ден да обменим важна информация (рецепти, сънища, трафик, политика, кино и социален живот) с колегите по време на сутрешния ритуал в офиса, а именно кафето. Направили тази сутрешна “гимнастика”, денят вече обещаваше да е добър.

Освен липсата на социални контакти, за мнозина липсва и движението.

Заседнал начин на живот

Заседналият начин на живот докато работим вкъщи, определено оказва негативно влияние на това да сме здрави и в добра форма. Рисковете не се изчерпват само със затлъстяването и болките в кръста. Хипокинезията е липса на движение или силно намалено такова и води до хиподинамика с всички симптоми от сърдечно съдовата, дихателната и опорно-двигателната системи, отслабване на метаболизма, както и да причини така наречния “бърнаут” синдром.

Не звучи добре, нали? Затова е важно активно да се борим с този проблем и да му противодействаме, като си осигурим достатъчно движение и физическо натоварване през деня. Специалистите препоръчват на всеки час работа пред компютър да има 10-15 минути почивка. В тази насока, ние сме подготвили някои интересни идеи за раздвижване, които можем да реализираме дори пред компютъра. 

Идеи за раздвижване по време на “офис режим” вкъщи

Столът е един от основните елементи на “офис режима” вкъщи. Ние обаче предлагаме да го превърнем във “фитнес уред”, на който да се правят упражнения. Чрез тях може да разтегнем, раздвижим и да тонизираме всички основни мускулни групи, като по този начин ще работим в посока да сме здрави и в добра форма докато работим вкъщи.

 

 

Можем да го използвате по всевъзможни начини, за да направим лека тренировка на най-различни части от тялото си. Нужно е само въображение и добро желание. И макар да не са толкова ефективни колкото упражненията във фитнес залата или бягането, тези упражнения са добро начало за всички, които искат да започнат да се грижат за здравето си. Освен това, те са подходящи за хора в по-напреднала възраст, с повече килограми и такива страдащи от заболявания като хипертония и диабет.

За засилване на ефекта от упражненията, съчетайте с хранителна добавка колаген Colvita от Colway. Той ще съдейства за регенерацията на клетките и по-бързото възстановяване на организма след физическото натоварване. За още по-добри резултати, комбинирайте с витамин C-olway. По този начин ще повишите тонуса на организма си и ще засилите своя естествен метаболизъм.

Комфортът също е важен

Позицията, на която стоим докато работим вкъщи, както и това да се чувстваме комфортно също са от голямо значение. Вратът ни е една от най-често срещаните зони, където се натрупва болка и мускулно напрежение, свързани със стреса. И, да, познахте, навеждането към лаптопа не помага особено за разрешаването на този проблем. Затова е добре да го раздвижваме редовно. Ако трябва си направите аларма на телефона, която да ви подсеща да правите упражнения за отпускане на раменете, с които да предотвратите стягането на мускулите в тази област. Не след дълго ще започнете да усещате подобренията.

Разбира, се някои предпочитат комфорта изобщо да не стават от леглото, за да работят. Разбираме, че работата така може би е по-приятна, удобна и елиминира необходимостта от преобличане, но трябва да ви кажем, че тя не е правилна. Извършването на когнитивно взискателна дейност на място, предназначено за почивка, определено не е най-добрата идея. Колкото повече използваме леглото си за работно място, толкова по-трудно ще накараме тялото си да заспи вечерта, когато си легнем. Това, заедно с правилото да поддържаме лаптопа на нивото на очите и осигуряването на правилна стойка, прави работата от леглото вредна за тялото ни в дългосрочен план.

За пълноценен сън, изключително действие може да окаже Магнезий комплекс. Той ще облекчи натрупания стрес и безпокойство и ще ни осигури по-добър сън и почивка, за да радваме на настроение и самочувствие през деня.

Повече самочувствие и настроение вкъщи

След като ви “развалихме настроението”, че работата от леглото не е препоръчителна, да си поговорим и за пижамите. За мнозина, това се превърна в любим тоалет през изминалата година. Предполагаме, че вече се досещате какво ще последва. Да, трябва да кажем сбогом на този навик. Поради липсата на хора у дома, пред които да показваме новите си дрехи, мотивацията ни да се обличаме, да полагаме грижи и старание за себе си е намаляла, Ние обаче е добре да опитваме по всякакъв начин да я повишим отново. В противен случай има сериозна опасност да попаднем в депресивна дупка.

Да се замислим каква е разликата в нас когато сме навън и сме положили старания да изглеждаме добре. Имаме прическа, може би грим, приятен парфюм и сме облекли нещо любимо от гардероба си. Походка, визия, самочувствие, несъмнено настроение и усмивка. А чувстваме ли се така когато просто сме станали и сме отишли до компютъра, за да стартираме някак работния ден? Струва си да се замисли човек. А и в крайна сметка няма по-важно от собствения ни комфорт и настроение, особено когато зависят от нас самите. Може би така денят отново ще гарантира да е по-приятен.

Да не забавяме и значението на здравословното хранете и набавяне на организма ни с достатъчно количество витамини и минерали.

Нуждата от витамини и минерали

Всички знаем, че витамините и минералите са ключови за нашето здравословно състояние. Витамините, с малки изключения, не се синтезират в човешкия организъм и това ни прави изцяло зависими от тяхното набавяне от външни източници. 

При недоимък на витамини (хиповитаминоза) различните хранителни вещества не се метаболизират правилно, нарушава се обмяната им, забавя се или се спира растежът, намалява имунитетът ни. 

Да вземем пример с Витамин Д. При липсата на слънчеви лъчи по време на “офис режима” вкъщи, както го нарекохме ние, организмът ни се лишава от него. Той е задължителен за усвояването на калция и неслучайно наличието му в тялото на децата е жизнено важно за техните кости. За тях страхотен ефект оказва Babycol. Комбинация от уникални съставки – Рибен колаген, витамини D и K, както и екстракт от шипка, който е източник на естествен, лесно усвоим витамин С с висока биоактивност. Всичко това е изключително ценно за бързо растящите и развиващи собствен имунитет деца.

За големите страхотна е Coldeka. Тя богата на Витамини А, D и К. Гъбите Шийтаке в нея, съдържат и витамин В2 и пантотенова киселина, B3, B6, фолати и холин. Отличен източник на мед, селен и цинк.

Друга витаминозна “бомба” е ORAcol. Това е хранително добавка, която може да даде на човешката система изключително силна подкрепа за противодействие на агресията на свободните радикали и оксидативния стрес. Colgenium от своя страна оказва благоприятно влияние върху мозъка и концентрацията, нервната, сърдечно-съдовата и имунната система. Защото освен за тялото си, трябва да се грижим и за състоянието на мозъка и да не допускаме той да “прегрее”.

 

Рецептата е простичка. Хранете се правилно, движете се повече, набавяйте си необходимите витамини, не забравяйте да се усмихвайте и бъдете търпеливи. Много скоро тялото ще ви се отблагодари.

Мари Бонева

Related Post

Leave A Comment

Name

Website

Comment